امارات نیرو‌های خود را از یمن خارج کرد

نیرو‌های جنبش انصارالله در طول ۵ سال گذشته با وجود ائتلاف برخی کشور‌های عرب برای حمله به یمن موفق شدند همه آن‌ها را شکست داده و آن‌ها به دنبال این شکست‌ها یکی پس از دیگری از ائتلاف با عربستان در یمن خارج شدند و اکنون عربستان در یمن تنها مانده است.
کد خبر: ۵۶۲۲۸
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
نیروهای مسلح امارات
 
اقتصاد۲۴-  امارات عربی متحده از آغاز عملیات بازگشت نیرو‌های مسلح این کشور از یمن خبر داد.

به گزارش فرارو، خبرگزاری رسمی امارات وام اعلام کرد نیرو‌های اماراتی امروز پس از تقویت جدایی طلبان عدن از یمن به امارات بازگشتند.

نیرو‌های جنبش انصارالله در طول ۵ سال گذشته با وجود ائتلاف برخی کشور‌های عرب برای حمله به یمن موفق شدند همه آن‌ها را شکست داده و آن‌ها به دنبال این شکست‌ها یکی پس از دیگری از ائتلاف با عربستان در یمن خارج شدند و اکنون عربستان در یمن تنها مانده است.

بر اساس این گزارش به همین مناسبت شبکه‌های تلویزیونی اماراتی برای جشن گرفتن بازگشت نیرو‌های مسلح این کشور از یمن، برنامه پخش مشترکی را راه اندازی کردند.

محمد بن زید ولیعهد ابوظبی و محمد بن راشد امیر دبی، در پیام‌های جداگانه در حساب‌های شخصی خود در توئیتر به بازگشت سربازان ارتش امارات از یمن و آمادگی این کشورش برای استقبال از آن‌ها اشاره کردند.

محمد بن احمد البواردی وزیر مشاور در امور دفاع امارات، نیز امروز بازگشت نیرو‌های مسلح این کشور از یمن را تایید کرد.

۲ روز قبل از اعلام بازگشت نیرو‌های اماراتی از سوی مسئولان این کشور، نیرو‌های موسوم به کمربند امنیتی وابسته به شورای انتقالی جنوبی که از سوی امارات حمایت می‌شوند، مانع ورود نیرو‌های وابسته به دولت فراری یمن به شهر عدن شدند.

یک منبع دولتی یمن که خواست نامش فاش نشود روز گذشته گفت: نیرو‌های شورای انتقالی جنوب در نقطه العلم بین استان عدن و ابین مانع ورود نیرو‌های وابسته به منصور هادی عبدربه رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به عدن شدند.

یک مقام بلند پایه اماراتی تیرماه امسال در گفتگو با خبرگزاری فرانسه از تصمیم این کشور برای خارج کردن نیرو‌های نظامی خود از یمن خبر داده و گفته بود: امارات عربی متحده بر اساس یک طرح از پیش برنامه ریزی شده نیروهایش را از یمن خارج می‌کند.

این مقام اماراتی افزود: ابوظبی برنامه خود را از راهبرد نظامی به راهبردی که اولویت نخست آن صلح است، تغییر می‌دهد.

امارات متحده عربی همراه با عربستان سعودی، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما ظرف تقریبا پنج سال گذشته به استثنای امارات، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.
 
 
 
 
منبع: فرارو
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.